Naprawa układu hamulcowego na terenie Poznania
Hamulce w Twoim aucie zaczęły piszczeć? A może podczas hamowania trzęsie się kierownica? To najprawdopodobniej oznacza, że potrzebna będzie naprawa układu hamulcowego. W tym celu zapraszamy do naszego warsztatu. Podczas wizyty w naszym warsztacie w Poznaniu sprawdzimy działanie oraz wygląd wszystkich części, które mają wpływ na wydajność hamowania. Na życzenie klienta wymienimy wszelkie uszkodzone podzespoły i przywrócimy pełną sprawność auta.
W ramach napraw układu hamulcowego reperujemy i wymieniamy:
- tarcze i klocki hamulcowe,
- pompę hamulcową,
- bębenki i szczęki,
- przewody hamulcowe,
- zaciski i cylinderki,
- linkę hamulca postojowego,
- płyn hamulcowy.
Diagnostyka i naprawa hamulców
Zanim przystąpimy do pracy, wykonamy diagnostykę układu hamulcowego, żeby sprawdzić działanie mechanizmów uruchamiających hamulce i zweryfikować ich skuteczność. W ramach tej usługi mechanik:
- sprawdzi ilość i jakość płynu hamulcowego,
- zweryfikuje stan przewodów hamulcowych: czy nie są przerwane lub zaśniedziałe,
- przeanalizuje szczelność układu hamulcowego oraz poziom jego zapowietrzenia,
- oceni jałowy i rezerwowy skok pedału hamulca.
Jeśli będzie taka potrzeba, nasz mechanik zabezpieczy wszystkie elementy ruchome oraz uzupełni ilość płynu hamulcowego.
Z jakich części składa się układ hamulcowy?
Układ hamulcowy składa się z dwóch głównych elementów: hamulca zasadniczego oraz hamulca ręcznego. Pierwszy z tych komponentów pełni najistotniejszą funkcję podczas jazdy – zapewnia bezpieczeństwo, zatrzymując samochód. Z tego powodu należy poddawać do regularnemu serwisowaniu, a w razie potrzeby także naprawom.
Hamulec zasadniczy składa się z kilku mniejszych elementów takich jak: pompa, przewody, tarcze i klocki hamulcowe. Są to podzespoły, które w wyniku eksploatacji ulegają naturalnemu zużyciu, dlatego należy regularnie kontrolować ich stan. Jeśli ich wydajność zbliża się do wartości granicznych, trzeba je wymienić.
Typowe objawy usterki układu hamulcowego
- Wpadający w podłogę pedał hamulca tzw. miękki hamulec.
- Duży spadek wydajności hamowania.
- Piszczenie lub chrobotanie hamulców w czasie jazdy.
- Metaliczny dźwięk tarcia podczas hamowania.
- „Ściąganie” samochodu na lewą lub prawą stronę podczas używania hamulców.
- Pulsowanie pedału hamulca.